תכנית ארגון אתר

הנחיות, נהלים וכללים לתוכנית התארגנות אתר ובנייה

תכנית התארגנות

תכנית ארגון בטיחותי של אתר העבודה לפי הנחיות העבודה הראשי בהתאם לתקנה 166 לתקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה) התשמ”ח .1988 תכנית זו מתארת, בין היתר, את האזור בו יוקם המבנה, דרכי הגישה והמעברים באתר, שטחי אחסון, מבנים זמניים, סימון ציוד חירום, גידור היקפי של האתר, מיקום עגורן כולל רדיוסים להפעלתו, מיקום קוים להזמנת חשמל וכדומה. כל ההנחיות בתוכנית ההתארגנות ובדיקה באתר לפי דרישות תכנית ההתארגנות ומתן אישור לתחילת עבודות יבוצעו ע”י מפקח הבניה באגף ההנדסה. הסדרי תנועה באזור האתר ובסמוך לו ייבדקו ויפוקחו ע”י פיקוח ושיטור עירוני.

הנחיות להכנת תכנית התארגנות

  1. התוכנית תיערך על גבי מפת מדידה עדכנית ערוכה על ידי יועץ בטיחות ויועץ תנועה בתוכנית משותפת אחת.
  2. יש לסמן גידור מסביב למגרש ועל קו המגרש ולסמן את מיקום הדיפון ועומק החפירה. הגדר בחזית לרחוב וגם גדר שאינה פונה לרחוב תהיה גדר איסכורית יציבה ותקינה ושילוט בעלי תפקידים של הקבלן/היזם. גובה גדרות 2 מטר.
  3. במידה והקבלן/יזם מצרף שטח התארגנות של המוצעה שצ”פ/שפ”פ, יש לסמנו על גבי מפת המדידה בהתארגנות עם סה”כ מ”ר מבוקש ולהסדיר בתיאום עם אגף הנדסה לאישור ואדף הגבייה להסדרת תשלום. יש לקבל אישורים מתאימים להתקנת גדר או העמדת ציוד ממחלקות במועצה למערכות תת קרקעיות.
  4. לציין בתוכנית ולסמן מיקום מכולה לפינוי פסולת, מבנים זמניים, משרדים, מחסנים, שירותים כימיים, עגורן + רדיוסי פעולה. שערים לכניסה וליציאה כולל פישפש יהיו עם כנפיים פתיחה כלפי פנים או הזזה. השערים ייקבעו בתיאום עם אגף הפיקוח במועצה
  5. תמרורים ושילוט בהתאם לתוכנית התארגנות אתר של משרד התחבורה והנסיבות בשטח.
  6. במידה והאתר צמוד או ברדיוס 100 מטר ממבני חינוך גן ילדים, בית ספר ו/או מבנה ציבורי, יש לתאם את נושא הבטיחות עם אגף ההנדסה
  7. יש לסמן על גבי התוכנית בהתאם לתנאי השטח ובהתאם להנחיות יועץ הבטיחות רשתות הגנה קרוי מעברי הולכי רגל, גדרות בטיחות וכל אמצעי זהירות הנדרשים באתר בהתאם להחלטת יועץ הבטיחות והתנועה. כל הקרויים והאמצעים שיותקנו יהיו באישור ובחתימת מהנדס קונסטרוקציה.
  8. בהתארגנות ותפיסת שטח שצ”פ ציבורי פתוח מדרכה כביש יש לפנות למחלקת הפיקוח הבנייה ולאגף הגבייה
  9. המדרכות יהיו פנויות בכל עת ותקינות למעבר הולכי רגל ועגלות. אין להעמיד או לאחסן כל ציוד על המדרכות, למעט בזמני הסדרת תנועה, בזמני יציקות בטון או בזמני עבודות מנוף. במקרה של חפירת יסודות ודיפון לעומק חפירה העולה על 3 מטרים, בנוסף לגדר אסכורית יידרש הצגת פתרון דיפון למהנדס המועצה.
    בפינות רחוב בהפרעות לשדה הראיה יבוצעו גדרות מרשת או גדר שקופה לשם מניעת מפגע בטיחות.
  10. תכנית ההתארגנות תהיה חתומה על ידי יועץ הבטיחות ויועץ התנועה של האתר, יחד עם חותמות, תאריך וטלפון להתקשרות ישירה עם היועצים. כל שינוי בתוכנית יש לבצע עדכון עם חתימה ותאריך. יש לרשום בתוכנית את שמות הבעלים, הקבלן/היזם, הקבלן המבצע כולל פרטי התקשרות עמם. תוכניות שיוגשו עם חתימות דיגיטליות (העתק/הדבק)– לא יתקבלו.
  11. לפני תחילת העבודות בפועל, על הקבלן להגיש בקשה להסדרי תנועה כחוק לשם סגירת מדרכה, סגירת נתיב וכדומה. הבקשה תופנה לועדת התנועה לשם קבלת ההסדר ולשם מילוי טפסים בהתאם לאישור יועץ התנועה, מנהל האגף והמשטרה
  12. אישור תכנית התארגנות אתר ותנועה מבוצע על ידי אגף ההנדסה, אגף תיכנון פיקוח ורישוי.